Ciekawe ćwiczenia w formie zabawowej

Ciekawe ćwiczenia w formie zabawowej

  1. „Misie" śpią, oddychają nosem (wdech i wydech nosem).
  2. Naśladowanie odgłosu pracującego odkurzacza. Dzieci leżą na plecach, na podłodze, głęboko wciągają powietrze nosem, a następnie wypuszczają buzią, potem naśladują odgłos odkurzacza
  3. Dmuchanie na kuleczki śniegowe. Dzieci dzielimy na 3 lub 4 grupy tworzące koła. W środku każdego koła leży obręcz. Dzieci otrzymują kulki z waty. Zadaniem dzieci jest wdmuchnąć kulki z waty do środka obręczy. Nie wolno przy tym używać rąk.
  4. Wyścigi pudełek. Dzieci dmuchają na pudełka, starając się jak najszybciej przebyć drogę z jednego końca sali na drugi.
  5. Chuchanie na zmarznięte ręce.
  6. Gwiazdki. Dmuchanie na trzymane przed sobą gwiazdki zawieszone na nitkach.
  7. Naśladowanie odgłosów podmuchu wiatru, buczenia trzmieli i śpiewu ptaków.
  8. Dmuchanie na "poparzony" ogniem palec.
  9. Dmuchanie na kwiatki z bibuły (tak aby nie upadły na podłogę)
  10. Dmuchanie papierków po cukierkach. Dzieci otrzymują kolorowe papierki po cukierkach, oglądają je, a następnie kładą na podłodze i dmuchają na nie tak aby się przesuwały.
  11. Dmuchanie małych kuleczek z papieru leżących na dywanie. Zdmuchiwanie małych kulek z ręki.
  12. Dmuchanie na wiatraczek (sprawdzenie czy się porusza)
  13. Lokomotywa oddaje nadmiar pary: ffff lub szszsz.
  14. Pociąg stoi gotowy do odjazdu, lokomotywa sapie -pf, pf, pf, pociąg powoli rusza i jedzie coraz szybciej -cz, cz, cz,
  15.  Gwizdanie gwizdkiem, gwizdanie na jednym wydechu.
  16.  Spacer po łące- podchodzenie do kwiatów i wąchanie ich.
  17.  Wdmuchiwanie piłeczek pingpongowych do bramek - zabawy w parach lub do siebie.
  18.  Wyścig myszek. Na dużej kartce papieru narysowany jest tor wyścigowy, zadaniem dzieci jest dmuchanie przez słomkę na papierową myszkę -czyja myszka pierwsza dotrze do mety.
  19. Dmuchanie na własną grzywkę.
  20. Czarodziejski obrazek. Każde dziecko dostaje kartkę , na której jest kropla tuszu, dziecko dmucha na nią przez słomkę tak, aby powstał czarodziejski obrazek.
  21. Echo- powtarzanie z prowadzącym sylab: ma, me, mu, mi, my,.
  22. Naśladowanie szelestu liści w parku.
  23. Puszczanie baniek mydlanych.
  24. Gra na trąbce, gwizdkach, flecie.
  25. Zdmuchiwanie lekkich przedmiotów ze stołu.
  26. Zatrzymywanie oddechu na 3-4 minuty.